Вільногірська міська рада — офіційний сайт

Актуальне інтерв’ю з міським головою Володимиром Василенком щодо постачання питної води на місто

07.09.2018

Актуальне інтерв’ю з міським головою Володимиром Василенком щодо постачання питної води на місто.

Одним із найбільш актуальних для громади міста на сьогодні є питання стабільного забезпечення населення питною водою.

Ряд об’єктивних і суб’єктивних причин щодо заборгованості комунального підприємства «Жилсервіс» перед постачальником води Вільногірським гірничо-металургійним комбінатом ледь не призвели до обмеження подачі питної води на місто. З 5 вересня постачальник вже збирався ввести погодинний графік. Але між сторонами досягнуті певні домовленості і місто отримує воду у звичайному режимі.

Володимире Павловичу, хотілося б почути інформацію стосовно цих домовленостей. Яка зараз ситуація по воді і чи є надія розв’язати цю проблему?

Ситуація із забезпеченням міста водою дійсно складна. Комунальне підприємство «Жилсервіс» за період з 2015 по 2018 рік заборгувало за отриману від філії «ВГМК» ПАТ «ОГХК» воду 35 мільйонів гривень, а з урахуванням штрафних санкцій загальний борг становить 41 мільйон гривень. Тим не менш, було досягнуто домовленості про те, що філія «ВГМК» буде у цілодобовому режимі постачати воду на місто. При цьому буде проведено аудит комунального підприємства «Жилсервіс» за період роботи з 2015 по 2018 роки. Будуть визначені всі його доходи, розходи і будуть зроблені висновки, як далі працювати підприємству.

Як сталося, що комунальне підприємство «Жилсервіс» накопичив такі борги перед комбінатом?

На мою думку, причин накопичення такого великого боргу декілька. Тарифи, що діяли на той момент, не були економічно обґрунтованими. Підприємство було багатопрофільним і надавало не лише послуги, пов’язані з подачею питної води на місто і водовідведенням, а весь виконувало спектр робіт. І практично жоден тариф не був економічно обґрунтованим. За 2016 до середини 2017 року було проведено роботу по приведенню тарифів до економічно обґрунтованих. Так, це непопулярна дія, у населення це викликало негативну реакцію. Але це необхідно було зробити, щоб звести баланс розрахунків хоча б для того, щоб своєчасно виконувались платежі підприємству за спожиту воду. Крім того, ще однією причиною накопичення боргу є понаднормативні втрати води, які сьогодні складають 27-28 %. Тобто, при тому, що в тарифі закладені нормативні втрати, за які сплачують споживачі, є ще 27-28 % втрат, які немає кому виставити. Комунальному підприємству цю воду пред’являють, а воно не може розписати такі розходи. Це показують прилади обліку, що встановлені на водоводі на вході в місто. А з урахуванням того, що підняті тарифи, у місяць це становить від 500 до 700 тисяч гривень. Тому і зростає борг підприємства.

Як сплачує населення за спожиті послуги з водопостачання та водовідведення?

Н а сьогодні борг населення становить загалом понад 10 мільйонів гривень. Сюди входять і борги за воду з каналізацією, і борги за житлово-комунальні послуги. Повторюсь, але до травня 2018 року підприємство було багатопрофільним і надавало весь спектр комунальних послуг. Тому зараз стоїть питання погашення боргів не лише за воду, а за всі спожиті послуги.

Як все ж-таки вдалось досягти домовленостей між містом і комбінатом, щоб не отримувати воду за графіком?

Було проведене спільне засідання за участі керівників Об’єднаної гірничо-хімічної компанії. На цьому засіданні прийняли рішення створити робочу групу з представництвом від комбінату і міста. Від міста у групу увійшли спеціалісти КП «Жилсервіс», виконкому і представники депутатського корпусу. Проведено на даний час декілька засідань, на яких розглядались різні можливі шляхи погашення заборгованості. Враховуючи всю складність цього питання, я особисто звернувся до народного депутата України Олега Кришина з проханням допомогти. Олег Кришин взяв безпосередню участь у розв’язанні проблеми, провів переговори з керівництвом компанії ОГХК. Саме завдяки його участі у справі й були досягнуті такі домовленості. Вирішено, що буде проведено аудит комунального підприємства. Будемо прикладати всі зусилля, щоб погасити заборгованість перед комбінатом. Працюватимемо з боржниками. Списки боржників вже надіслані на підприємства, в організації та установи міста. В адміністративному порядку проводиться робота з ними щодо сплати боргів. Щодо скорочення понаднормативних втрат води ми також робимо перші кроки. 7 вересня на позачерговій сесії міської ради депутати будуть приймати рішення про виділення коштів КП «Жилсервіс» на придбання приладу, який дозволить виявляти пошкодження або врізки у трубопроводи, а також на придбання приладу обліку води. Його ми встановимо в одному з 9-поверхових будинків, щоб подивитись баланс споживання води по будівлі. Адже ні для кого не секрет, що у зв’язку з підвищенням тарифів на воду майже у 2,2 рази, є факти розкрадання води населенням. Законодавство дозволяє нам сьогодні дебаланс між показниками цього прибору обліку і індивідуальних лічильників пропорційно розподіляти на всіх жителів будинку. Таким чином ми можемо відсікті крадіжки води. Такі заходи ми і далі проводитимемо.  

На завершення інтерв’ю хочу висловити подяку Олегу Юрійовичу Кришину за участь у цих переговорах, керівництву компанії ОГХК за прийняття виваженого рішення, за те, що не допустили підвищення соціальної напруги. Адже розпочався навчальний рік, не за горами опалювальний період, тому подача води за графіком значно б погіршило соціальний момент у місті, і санітарно-гігієнічні норми при цьому були б значно порушені. Велика вдячність всім, хто брав участь у переговорах і з відповідальністю поставився до справи.


« Повернутись