Перша психологічна допомога на робочому місці

Перша психологічна допомога на робочому місці
Фахівці відділу з питань праці центрального регіону управління інспекційної діяльності у Дніпропетровській області Південно-східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці наголошують, що психологічно здорове робоче середовище – це здорове та безпечне середовище, яке сприяє продуктивній роботі, особистісному зростанню, психічному і фізичному добробуту працівників.
Психологічна безпека – це запорука довірливого ставлення між роботодавцем та працівником. У таких командах працівники раніше висловлюють занепокоєння й стійкіші до змін, спричинених зовнішніми загрозами чи небезпеками, як-от COVID-19 і війна.
Перша психологічна допомога (ППД) – це заснований на доказах підхід надання першої психосоціальної підтримки людині під час та після травматичної події з метою її емоційної стабілізації та підключення до ресурсів спеціалізованої допомоги.
Першу психологічну допомогу може надати не лише професійний психолог, а й інший спеціаліст, людина, яка знайома з правилами надання ППД, а також навчені працівники або штатний психолог. Для надання першої психологічної допомоги, зовсім не обов’язково мати психологічну освіту, проте обов’язково потрібно знати, як це правильно робити, щоб не нашкодити й бути ефективними.
Умовно основні принципами ППД умовно можна розділити на чотири розділи «Дивись!», «Слухай!», «Не нашкодь» і «Направляй!».
Так, на першому етапі «Дивись!» спочатку необхідно оцінити рівень небезпеки, потреби людини, звернути увагу на виявлення ознак стресу.
Назва другого етапу говорить сама за себе – «Слухай!». Потрібно уважно слухати людину, яка потребує допомоги, дізнатись про першочергові потреби та зміст її занепокоєння.
На третьому етапі, який носить назву «Не нашкодь!» необхідно дуже ретельно дотримуватися етичних принципів поведінки (повага до безпеки та прав людини, конфіденційність), а також необхідно використовувати базові навички ефективної комунікації: зоровий контакт, активне вислуховування, емпатію.
У разі якщо стан людини потребує професійного втручання приходить черга четвертого етапу «Направляй!». В цьому випадку необхідно надати контакти центру або фахівця, який може надати професійну медичну, психологічну чи соціальну допомогу і таким чином забезпечити доступ до послуг. Дуже важливу роль відіграє допомога у налагодженні зв’язку з рідними у їхньому розшуку у разі потреби (втрачено комунікацію під час військового стану).
Більше інформації щодо законодавства про працю на інформаційному порталі https://pratsia.in.ua/