СУСПІЛЬНО КОРИСНІ РОБОТИ ЯК СПОСІБ ПРИМУСОВОГО СТЯГНЕННЯ АЛІМЕНТНИХ БОРГІВ

СУСПІЛЬНО КОРИСНІ РОБОТИ ЯК СПОСІБ ПРИМУСОВОГО СТЯГНЕННЯ АЛІМЕНТНИХ БОРГІВ
Проблема несплати аліментів перебуває під пильним контролем держави. Оскільки є батьки, які відмовляються утримувати своїх дітей, пояснюючи це постійним пошуком роботи, держава подбала про їхніх дітей і на законодавчому рівні визначила оплачувані суспільно корисні роботи.
На сьогодні законодавство передбачає достатньо дієві заходи впливу на осіб, які заборгували зі сплати аліментів. Серед цих заходів, зокрема, – застосування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисної роботи.
Несплата аліментів на утримання дитини, одного з подружжя, батьків або інших членів сім’ї, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за 6 місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від 120 до 240 годині виконуються не більше 8 годин, а неповнолітніми – не більше 2 годин на день. Суспільно корисні роботи не призначаються особам, визнаним інвалідами I або II групи, вагітним жінкам, жінкам, старше 55 років та чоловікам, старше 60 років.
Якщо ж боржник протягом року вчинить повторне правопорушення – такі його дії потягнуть за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від 240 до 360 годин.
Суспільно корисні роботи полягають у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, оплачуваних робіт. Виконання стягнення у вигляді суспільно корисних робіт здійснюється шляхом залучення порушників до суспільно корисної праці, вид якої визначається відповідним органом місцевого самоврядування. За виконання суспільно корисних робіт порушнику нараховується плата за виконану ним роботу. Оплата праці здійснюється погодинно за фактично відпрацьований час у розмірі не меншому, ніж встановлений законом мінімальний розмір оплати праці.
Нарахована плата за виконану боржником роботу перераховується на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби для подальшого погашення заборгованості зі сплати аліментів.
Щодо осіб, які ухиляються від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт, встановлюється адміністративна відповідальність і передбачається покарання у вигляді адміністративного арешту строком до 10 діб. Ухиленням особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт є:
– неприбуття порушника до місця виконання суспільно корисних робіт (підприємства, установи, організації) протягом двох днів з дати, визначеної у направленні уповноваженою посадовою особою органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, без поважних причин;
– не вихід на суспільно корисні роботи або відмова від виконання роботи вид якої визначений підприємством, установою, організацією, більше двох разів протягом місяця без поважних причин;
– поява на робочому місці у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння.
Щодо порушників, які злісно ухиляються від відбування стягнення, уповноваженим органом з питань пробації надсилаються матеріали до органу поліції для вирішення питання про притягнення до кримінальної відповідальності відповідно до ст. 389-2 Кримінального кодексу України.
Таким чином, виконання правопорушниками оплачуваних суспільно корисних робіт є ефективним заходом примусу, оскільки зароблені ними кошти спрямовано на погашення наявної заборгованості по аліментах.
Наталя ЛУЦЕНКО
заступник начальника Кам’янського районного відділу № 1
філії Державної установи «Центр пробації» у Дніпропетровській області