Вільногірська міська рада — офіційний сайт

Права споживача у разі купівлі товарів неналежної якості. Поради при переданні товару в гарантійний ремонт

22.08.2024

За загальним правилом у разі купівлі неякісного товару споживач може вимагати заміни цього товару чи повернення коштів не одразу і не в усіх випадках. Продавець має право наполягати на здійсненні ремонту неякісного товару.

Можливо це не зовсім логічно, а за певних умов і дискримінаційно відносно поживача, але у разі придбання товару неналежної якості, першочерговими його правами є права щодо:
– проведення гарантійного ремонту;
– пропорційного зменшення ціни;
– відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Повернути сплачені кошти або замінити товар можливо лише у разі виявлення так званих істотних недоліків – недоліків, які роблять неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виникли з вини виробника (продавця, виконавця), після їх усунення проявляються знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділені хоча б однією з нижченаведених ознак:
– вони взагалі не можуть бути усунуті;

– їх усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів (без згоди на подовження ремонту від споживача);

– вони роблять товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Тому в переважній більшості покупці неякісних товарів, на жаль, спочатку вимушені звертатися з вимогою про усунення недоліків.

У зв’язку із значною кількістю звернень, пов’язаних з ремонтом неякісних товарів, ми систематизували наші поради та рекомендуємо споживачам пам’ятати наступне.

1. З вимогою про здійснення гарантійного ремонту споживач має право звернутися за своїм вибором до:

 магазину
 сервісного центру
 виробника.
Магазин не має права відправляти споживача до сервісного центру або до виробника, він зобов’язаний прийняти товар на ремонт та власним коштом передати товар до гарантійної майстерні.

2. Доставка товарів вагою більше 5 кг або великогабаритних для здійснення ремонту здійснюється за рахунок:

• магазину
• сервісного центру
• виробника.

3. Працівники сервісного центру, які приїжджають додому до споживача для здійснення гарантійного ремонту, мають добиратися до оселі споживача за власний кошт. Споживач не зобов’язаний оплачувати витрати на дорогу для майстра!

4. При прийманні товару на ремонт споживачеві має бути виданий відповідний документ (квитанція про прийом на ремонт, акт прийому товару і т.п.). При цьому до підписання цього документу зверніть увагу на наступне:
– в акті прийому має бути описаний стан товару, наявні механічні ушкодження, зовнішній вигляд і т.п., бо у противному разі ви не зможете довести, що працівники сервісу додали вашому товару подряпини чи потертості.
– уважно читайте те, що написано дрібними літерами! Особливу увагу зверніть на строки проведення ремонту. За законом ремонт строком більше 14 днів можливий лише за згодою споживача. Тому, якщо в акті прийому ви бачите слова про те, що «строк ремонту може бути подовжений більше 14 днів», «згоден на строк ремонту довше 14 днів» і т.п. – прямо на акті прийому пишіть, що «на ремонт довше 14 днів я НЕ згоден/згодна». Таке ваше заперечення дасть вам право:
а) на стягнення неустойки за прострочення ремонту товару, починаючи з 15-го дня, у розмірі 1% від вартості товару за кожен день прострочення ремонту;
б) право звернутися до магазину з вимогою про повернення грошей за товар або заміну товару у зв’язку з тим, що оскільки ремонт триває більше 14 днів без згоди споживача, то товар ремонту не підлягає і недолік у товарі є істотним.
– обов’язково вказуйте не лише свій номер телефону, а й поштову адресу та е-мейл. Іноді недобросовісні сервіси при розгляді спору починають стверджувати, що «ми не затримували ремонт, ми поремонтували вчасно, просто не могли додзвонитися до клієнта і повідомити йому про те, щ ремонт закінчено» тощо.

5. При ремонті певних товарів за письмовою вимогою споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) аналогічний товар.

Перелік товарів, я яких утворюється обмінний фонд, встановлений Кабінетом міністрів України (№ 172 від 19.03.1994). Такими товарами є:
– Телевізори
– Мікрохвильові печі
– Магнітоли
– Кухонні машини
– Магнітофони
– В’язальні машини
– Радіоприймачі
– Пилососи
– Холодильники
– Електропраски
– Морозильники
– Електроміксери
– Пральні машини
– Електросоковижималки
– Апарати телефонні, у тому числі мобільного зв’язку
– Персональні комп’ютери та комплектуючі частини до них
– Апаратура для відеозапису та відтворення зображення і звуку
– Електрочайники
– Електрофени
– Електрокавоварки

У разі, якщо вам не видають товар з обмінного фонду, ви маєте право на стягнення з магазину неустойки за прострочення видачі товару з обмінного фонду у розмірі 1% від вартості товару за кожен день затримки.

6. Після закінчення ремонту прослідкуйте, щоб у гарантійному талоні була зроблена позначка (або вам був виданий інший документ (акт виконаних робіт і т.п.)) про те, що саме ремонтувалося. Якщо протягом гарантійного строку той самий дефект проявиться знову – ви матимете змогу звернутися до продавця з вимогою про повернення грошей або заміну товару. Звертаємо увагу: за законом достатньо вже другого проявлення одного й того ж дефекту.

7. Якщо сервісний центр видає висновок про те, що товар не підлягає гарантійному ремонту, оскільки дефект виник з вини споживача, у вас є право самому провести експертизу товару з приводу встановлення причин появи дефекту або вимагати її проведення від продавця. Продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

8. Вимоги щодо проведення гарантійного ремонту розглядаються після пред’явлення розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Однак пам’ятайте: оригінал чеку є вашою власністю і ви повинні лише пред’явити його, а не віддавати! Тому ми рекомендуємо мати при собі копію чеку про оплату і надавати у разі вимоги саме копію. Оригінал чеку ви можете віддати лише в обмін на повернення грошей або заміну товару.

 


« Повернутись