Права споживачів у разі купівлі товарів належної якості
1. Позивач має право вимагати повернення коштів за товар лише у випадку неможливості його обміну на аналогічний.
За загальним правилом споживач, у встановлених випадках, має право обміняти товар належної якості на аналогічний. Споживач має право вимагати повернення коштів лише у випадку якщо неможливо здійснити обмін. Це саме стосується і права споживача придбати інші товари: тільки у разі коли неможливо здійснити обмін придбаного товару на аналогічний.
2. У разі задоволення вимог споживача про повернення коштів, продавець зобов’язаний здійснити таке повернення у день розірвання договору.
Продавець повинний обґрунтувати споживачу неможливість повернення коштів в день розірвання договору і здійснити таке повернення не пізніше ніж сім днів.
3. 14-денний строк для обміну може бути подовжений, а не скорочений продавцем.
Будь-які скорочення продавцем 14 денного строку для обміну товару належної якості є порушенням прав споживача.
4. Вимагати обміну чи повернення коштів можливо тільки у продавця.
Тому при реалізації даного права у великих торгівельних мережах можливі ускладнення, так як продавцями можуть виступати різні підприємства чи фізичні особи-підприємці.
5. Обмін можливий якщо товар не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
6. Не підлягають обміну продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, а також непродовольчі товари згідно Переліку встановленого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994р. № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів»
7. Статтями 12 та 13 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено додаткові права споживачів у разі придбання товарів належної якості на відстані (інтернет, Viber, WhatsApp) чи поза приміщеннями магазинів чи офісів.